Leuke dingen doen voor consument en financieel dienstverlener

Je begint aan je eerste BLOG en dan denk je, waar schrijf ik over? Nou dat kan de ene dag makkelijker zijn dan de andere, maar deze dag waarop ik mijn eerste BLOG zal schrijven zal vast niet de moeilijkste zijn.

Wie is 3 Ster Advies en wie is Gert Westerhof?

3 Ster Advies is een bedrijf dat leuke dingen doet voor consument en financieel dienstverlener en degene die, die leuke dingen doet dat is Gert Westerhof.
Als freelance adviseur op het gebied van o.a. hypotheken, verzekeringen, pensioenen verhuur ik mij aan een aantal advieskantoren. Ik kom kantoren helpen, en gelijktijdig bij dat helpen, deel ik mijn kennis met de adviseur of eigenaar van dat kantoor en zo gaan wij samenwerken. Samenwerken op vele gebieden!
En terwijl ik dit schrijf denk ik: “Samenwerken?” “Samenwerken in de financiële dienstverlening?” “Nee, dat kan niet!!” Nou neem van mij aan velen kunnen dat inderdaad niet!

Toen de vijver nog groot was, zaten we allemaal aan diezelfde waterkant te azen op al die vissen die in diezelfde vijver zwommen.
Meestal deden we dat, voor dat we aan het werk gingen, ’s morgensvroeg.
Nadat we dan ons allemaal gesetteld hadden aan de waterkant en onze hengels hadden uitgegooid, bleek dat we al snel beet hadden. U zult wel denken bij het lezen: “Zo snel beet? Ja, zo snel zat er een vis aan de hengel en als we dan een visje of vier tot vijf hadden dan ruimden we alles weer op en gingen naar de zaak. Zo noemden wij dat als wij naar kantoor gingen en achter ons bureau zaten te wachten tot onze klanten binnenkwamen. Wij gingen naar de zaak! De zaak stond vaak op een mooie locatie, liefst A1, we moesten gezien worden. En om het makkelijk te maken, zaten links en rechts van ons van ook onze collega’s, diezelfde collega’s die ook ’s morgens naast ons zaten bij die visvijver. En diezelfde vis (die kende jij overigens niet, want het was zijn vis, die had hij gevangen!) die de buurman ’s morgens gevangen had, die kwam ‘s middags ook vaak bij jou nog effe in de etalage buurten, maar ook nog bij drie andere collega’s in diezelfde straat.

Maar eigenlijk deden we allemaal hetzelfde. Hetzelfde trucje om die klant aan je te binden?
Nee, geen klantenbinding, klantenbinding in ons vak is een raar woord, daar deden we niet aan. Vaak kraakten we in eerste instantie de collega af waar hij of zij zojuist vandaan kwam en vertelden we dat juist wij de afgelopen maanden al 10 huizen en even zoveel hypotheken gedaan hadden, bij ons moest hij of zij zijn voor de verkoop en de hypotheek! Niet om ons maar om het aantal verkopen wat wij deden, want dat was de maatstaaf immers, hoe meer je verkocht hoe beter je was. En daar kon je dan mooi mee de markt op.
Als de klant de deur verliet, had je geen mail adres of telefoonnummer opgeschreven, hij kwam toch wel weer…. En by the way je had het druk want bij koffietafel zat alweer een andere klant op je te wachten. Op naar een nieuwe klant!

U zult nu wel denken, dat is leuk, maar hij heeft het toch over “samenwerken”?
Ja inderdaad dat klopt en daar zal ik u ook iets over vertellen, maar toch moest eerst het bovenstaande eruit. Wij (adviseurs en makelaars) kijken (sommigen keken, die kijken nu een andere kant op) alleen maar naar de voordeur, de deur die jarenlang door de ene klant voor de andere klant opgehouden werd. Maar deze deur gaat niet zo vaak meer open, sterker nog bij vele kantoren kan de deur niet meer open, want ze zijn zelfs uit het straatbeeld verdwenen. De één vanwege ecnomische reden, dan ander vanwege verhuizing naar een industrieterrein, weer een ander heeft zijn kantoor verplaatst naar de huiskamer.

En nu wordt het tijd om samen te werken! Tijd om leuke dingen te doen voor consument en financieel dienstverlener. Tijd om onze ogen de kost te geven, ook die in ons achterhoofd.

Samen kun je zoveel meer bereiken. Ik kom als freelance adviseur bij (gelukkig) een groot aantal tussenpersonen, financieel dienstverleners en makelaars over de vloer, soms omdat ik mezelf heb uitgenodigd en soms doordat ze via via mij gevonden hebben. Daar vertel ik wat over mezelf, daar laat ik wat (veel) van mezelf zien en daar bied ik aan om te gaan samenwerken. Maar dat kost soms weleens wat moeite, niet dat ze niet met mij willen samenwerken, nee dat is het probleem niet.
Ik wil graag met hun samenwerken in iets waarin ze zelf niets doen. Ik heb in 2010 een concept ontwikkeld waarin de eigenaar naar buiten kan blijven kijken, op zoek naar nieuwe klanten en nieuwe omzet. De klanten die hij al heeft daar ga ik me (namens en in opdracht van hem) mee bezig houden.
En juist die klant die hij of zij al eens geholpen heeft, dat is juist zijn klant, daar mag ik niet zomaar mee in contact komen. Maar als ik dan uitleg dat ik dat voor bijna niets doe, dan kan ik vaak de eerste deel van de dossierkast zo meenemen.

Wat ik binnen 3 Ster Advies doe, is van bestaande klanten relaties maken, klantenbinding! Laat als bedrijf zien dat je met je klanten bezig bent, dat je graag familie van ze wilt worden en dat je ze in alles en nog wat bij wilt staan. Blij zijn om iets voor ze te mogen doen!
In opdracht van de tussenpersoon, financieel dienstverlener of makelaar help ik hun om van hun klanten relaties te maken.

Klanten zijn pas relaties als klanten zich als een relatie behandeld voelen! 

Mocht u ook willen samenwerken?

bel gerust eens of kijk eens naar  het concept www.3sterportefeuillerevitalisatie.nl

PS Daarnaast ben ik freelance adviseur, ook daarvoor kunt u 3 Ster Advies inschakelen, een aantal van uw collega’s doen dat al naar volle tevredenheid.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s