www.grootverzettegenkanker.nl

” Bij de finish kwamen bij veel deelnemers de emoties los”

Hun doel was zoveel mogelijk geld ophalen voor KWFKankerbestrijding en lokale goede doelen, zoals Sigrid’s Gardenin Emmen. Zo’n 500 deelnemers beklommen begin september de Mont Ventoux. Onder hen JanSchutrups, eigenaar van Schutrups Schoenen.

Zijn afzien op de flanken van de ‘Grote Kale Reus’,de beruchte Tour de France-berg,
werd onder meer gesponsord door de bedrijven 3 Ster Advies en FSE Hypotheken. “Wij zijn elkaar op een bepaald moment heel toevallig in restaurant De Gaffel in Valthe tegengekomen”, vertelt Gert Westerhof, eigenaar van 3 Ster Advies. “Nadat we gegeten hadden, hebben we rond de open haard nog wat nagepraat over wat twitter voor een mooi medium is en hoeveel mensen je ermee kunt bereiken. En later mensen in real life ontmoeten die je daarvoor op twitter ook ontmoet hebt. Toen bleek dat Jan in het kader van ‘Grootverzet tegen kanker’ de Mont Ventoux zou gaan beklimmen, waren Marcel en ik direct geïnteresseerd.

Een paar dagen later, tijdens C’est la Vie troffen we elkaar opnieuw en aan de bar bij Rue de la Gare werd het gesprek naadloos voortgezet.” Marcel Meertens,eigenaar van FSE Hypotheken: “Via twitter had Jan al laten weten sponsors te zoeken voor zijn tocht en Gert en ik hebben dat natuurlijk toegezegd. Tijdens ons gesprek in de Rue raakte ik een beetje overmoedig en deelde mee dat ik volgend jaar ook die beroemde en beruchte berg in Frankrijk zou gaan beklimmen. De volgende morgen had ik natuurlijk al spijt van mijn uitspraak, maar ik besloot mijn woord te houden.”

Flink aan de maat

Jan Schutrups: “Het klinkt nu als barpraat, maar eigenlijk is het allemaal erg serieus. Iedereen wordt op de een of andere manier in zijn directe omgeving met de ziekte kanker geconfronteerd. Bij ons drieën is dat niet anders. Het maakte tijdens onze gesprekken ook regelmatig wat emotie los. ‘Grootverzet tegen kanker’ is een prachtig initiatief en verdient alle aandacht die maar mogelijk is.”

“Iedereen die mij kent, weet dat ik flink aan de maat ben”, lacht Marcel Meertens.

“Maar ik ben al met de voorbereiding op de tocht van 2012 begonnen. Er moet zeker dertig kilo af. Via Jan krijg ik begeleiding van een gewichtsconsulent en ik weet nu zeker dat ik het ook echt ga doen! De training bevalt tot nu toe prima. Ik ben nu dan ook niet alleen op zoek naar sponsors voor de klim, maar ook voor elke kilo die ik kwijtraak. Alles wordt natuurlijk beschikbaar gesteld voor het goede doel.”

Twee uur klimmen

Gert Westerhof: “Tijdens C’est la Vie twitterde Marcel dat hij geld geboden had voor het shirt dat Jan zou dragen tijdens de beklimming. Ik twistende meteen terug dat 3 Ster Advies zou doen. Jan is dus in een shirt met sponsoring van FSE Hypotheken en 3 Ster Advies de berg opgefietst. Jan Schutrups: “Dat was wel lachen, want van de hoofdsponsor moest iedereen in een Rabobank-shirt rijden. Het is me toch gelukt om er tussendoor te glippen. Ik heb over die helse klim ruim twee uur gedaan. Bij de finish kwamen bij veel deelnemers de emoties los. Er waren mensen die meededen omdat ze iemand aan de ziekte kwijtgeraakt waren en ook mensen die zelf kanker hadden. Het was heel emotioneel en heeft meer met me gedaan dan ik vooraf verwachtte. Ik kan het iedereen aanbevelen.”

Wilt u Marcel Meertens een hart onder de riem steken, laat hem dan even weten dat u zijn tocht in 2012 financieel gaat steunen. In Subliem magazine volgen ze tot  september volgend jaar zeker zijn trainingen. Hij is ook te volgen via zijn blog waarbenikaanbegonnenmv12.wordpress.com

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s